To Get The Best Always Give The Very Best

Bagi mendapatkan yang terbaik, apa sahaja yang dilakukan, mesti dilakukan dengan bersungguh-sungguh dan sebaik munngkin.

Apabila melakukan sesuatu kerja sebaik yang terdaya, selalunya hasil yang diperolehi adalah yang terbaik dan membanggakan.

Sebagai contoh, kalau kita memasukkan RM80,000 ke dalam bank, kita boleh keluarkan RM80,000 dari bank yang berkenaan. Andaikata jika jumlah yang telah dimasukkan cuma RM800, tentu mustahil kita dapat keluarkan lebih daripada itu, apatah lagi RM80,000.

Begitu juga dalam menuntut ilmu, jika kita belajar sedikit maka markah yang diperolehi juga sedikit. Sekiranya kita berusaha bertungkus-lumus dan bersedia bersungguh-sungguh menghadapi peperiksaan nescaya markah yang diperolehi pun meningkat dengan lebih ketara.

Ini jelas menunjukkan lagi gigih kita berusaha, maka lebih baiklah peluang kita.

Kalau kita tekun belajar hanya sebulan dua terakhir sebelum peperiksaan walhal kita diberi masa hampir satu tahun, janganlah terlalu mengharapkan prestasi yang cemerlang. Hasil yang kita perolehi pada kebiasaannya adalah selaras dengan usaha yang dicurahkan.

Oleh itu "to get the best, I always give my very best".

Technorati Tags: , , , ,
AddThis Social Bookmark Button

0 comments:

Post a Comment