Cara Betul Makan Buah

Apakah cara yang betul untuk memakan buah? Sebenarnya cara yang betul untuk makan buah adalah tidak memakannya selepas sajian utama sebagai pencuci mulut. Buah harus dimakan semasa perut masih kosong! Buah memainkan peranan penting untuk mendetoksifikasi sistem badan anda, termasuk membekalkan sumber tenaga untuk menurunkan berat badan dan aktiviti lain.

Buah-buahan
Katakanlah anda makan dua potong roti dan kemudian sepotong buah. Potongan buah itu sudah sedia untuk melalui perut terus ke dalam usus tetapi dihalang dari melakukannya. Sementara itu, semua makanan membusuk, ferments dan berubah menjadi asid. Begitu buah datang ke dalam kenalan dengan makanan di perut dan cairan pencernaan, turun massa makanan bermula membusuk.

Jadi makan buah-buahan anda dalam perut kosong atau sebelum makan anda! Anda telah mendengar orang mengeluh - Setiap kali aku makan semangka aku bersendawa, ketika aku makan durian perutku bloats atas, saat saya makan pisang aku merasa seperti lari ke toilet, dan lain-lain - sebenarnya semua ini tidak akan muncul jika anda makan buah dalam perut kosong. Buah bercampur dengan makanan lain dan menghasilkan gas dan dengan itu anda mengasapi! Rambut beruban, botak, gugup, letupan, lingkaran hitam di bawah mata - semua ini tidak akan terjadi jika anda mengambil buah-buahan di perut kosong. Tidak ada hal seperti beberapa buah-buahan seperti oren dan lemon bersifat asid kerana semua buah-buahan untuk menjadi alkali dalam tubuh kita, menurut Dr Herbert Sehlton.

Jika anda telah menguasai cara yang benar makan buah-buahan, anda mempunyai rahsia kecantikan, umur panjang, kesihatan, tenaga, kebahagiaan dan berat badan normal.

Ketika anda perlu minum jus buah-buah hanya minum jus segar. Bukan dari tin. Jangan minum jus yang telah dibakar. Jangan makan buah-buahan matang kerana anda tidak mendapatkan nutrisi. Anda hanya boleh merasakannya. Jadi berhenti membuat 'pisang goreng' atau 'bubur durian' jika anda ingin nutrisi. Memasak menghancurkan semua vitamin.

Makan buah yang asal lebih baik daripada minum jus. Tapi jika anda perlu minum jus, minum perlahan-lahan. Kerana anda harus membiarkannya bercampur dengan air liur anda sebelum menelannya.

Anda boleh pergi pada cepat buah 3 hari untuk membersihkan tubuh anda. Hanya makan buah dan minum jus buah selama tiga hari dan kamu akan terkejut ketika rakan anda memberitahu anda bagaimana anda tampak berseri-seri! Selama segera buah, anda boleh makan buah-buahan disusun dalam bentuk salad dan membuatnya tampak lebih menarik.

Nota : Artikel di atas dikirim melalui emel oleh seorang rakan.

Tags: , , , ,
AddThis Social Bookmark Button

2 comments:

January 17, 2022 at 3:37 PM Qasim Khan said...

Good to see that kind of information I like it and I really appreciate the way you explain. Do My College Homework let explore the best series of the blog here

July 19, 2023 at 12:05 AM Payday Cash said...

Discover affordable solutions for your home upgrades through santander home improvement loans, helping you achieve your desired renovations while staying within your financial means.

Post a Comment